lauantai 19. huhtikuuta 2014

Sanot etten ole velkaa

Sanot etten ole sinulle mitään velkaa
etten edes yhtä ainutta kiitosta tai kumarrusta
etten voisi sillä lisätä työhösi mitään
enkä antaa siitä pisaraakaan pois

että koska teit jo kaiken valmiiksi
olen täysin vapaa ja syytön 

oikein hyvä juuri näin

mutta tokihan minä itseni tunnen
ja kyllä kai sinäkin sen tiedät
ettei tuo aivan noin yksinkertaista ole
ettei se sentään ihan niinkään mene


että taatusti on jotain mitä toivot
edes jotain pientä paranneltavaa
jotain mitä en ole vielä huomannut

ja kun minä tarpeeksi kauan intän

myönnyt sinäkin lopulta:
- olkoon sitten niin, sanot
yksi pyyntö minulla todellakin on

ja minä odotan korvat luimussa
mitä totuutesi tulee paljastamaan
ja kuinka sen sitten parhaakseni selitän
mutta sinä osoitatkin vain käsiesi ihoa

- voisitko jo viimeinkin
ottaa tämän lahjani vastaan?





2 kommenttia:

  1. Hei!
    Saan runoistasi valtavan paljon. Suuri kiitos niistä! En tiedä, olenko sitä ennen sanonut. , mutta ajatellut olen , usein. Hyvää pääsiäistä!

    VastaaPoista
  2. Hieno juttu ja mahtava kuulla! Jos olet Fb:ssä, niin etsi sieltä mun Kesken blogin sivusto ja tykkää siitä, niin saat runojen linkit aina omaan uutisvirtaasi. Tai en tiedä, oletko jo niin tehnytkin. Hyvää pääsiäistä myös sulle Heidi! -Elina

    VastaaPoista