sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Rakkaus vai oikeus?

Kumpi ohjaa elämääni
kumpi ajaa minua eteenpäin

rakkaus vai oikeus?

se että minulla on oikeus toimia näin
että on lupa ajatella ja tuntea tällä tavoin 
että minulla on vallan hyvät syyt
ja perustelut tehdä kuten teen

että koska minä tiedän väärän
ja koska tiedän myös oikean
ja koska käsissäni lepää kohtuus
voin ennustaa muidenkin kohtalon

vai ohjaako minua ehkä sittenkin rakkaus

se joka ei koskaan etsi omaa etuaan
joka ei iloitse toisen tappiosta
joka ei pyri astumaan niskan päälle
tai parane viereisen pahuudesta

joka ei sano että minähän sanoin
ei hymyile suu ivaan vääntyneenä
jonka silmissä pisaroi myötätunto
ja hitailla huulilla lempeys

rakkaus vai oikeus?
toinen niistä on helppoa
toinen kenties maailman vaikeinta





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti