torstai 15. marraskuuta 2012

Marraskuun lapsi

Jäätäviä aamuja rakastan
lätäköitä haljenneita
Tuimia katseita kulmien alta
ja puheita vaimenneita

Lyhyitä päiviä rakastan
ja hitaita minuutteja
Hiljaista sadetta ikkunan takana
haikeutta, märkää maata

Kas marraskuun lapsi olen
ja syntynyt syksyn synkkyyteen
En ole musta en ole valkoinen
harmaaseen kotini teen

Pimeitä iltoja rakastan
metsien tummia puita
Levossa itseni, luontoni kanssa
olen valmiina liikkumatta

Ja kun lämpöiseen syliisi nukahdan
kuulen tuulen laulavan lohduttomasti
-Aa-aaa ah-dis-taa
sekin valittaa valoa vailla

Vaan en päästä kylmää sisälle asti
uinun uneeni lapsosen lailla

minä marraskuun harmailla mailla  
marraskuun harmailla mailla








1 kommentti:

  1. Kiitos Elina! Minä olen marraskuun lapsi, joten nautin runostasi. =)
    Iloista marraskuun jatkoa!

    VastaaPoista